Saturday, December 20, 2014

forget the past .


. Lupakan benda lepas .

Ingatlah pengajarannya .

Ya .

Tidak mudah untuk melupakan sesuatu yang meninggalkan kesan dalam hidup .

Tapi ianya akan menjadi mudah bila kau meletakan Allah no. 1. 
Kau yakin , apa yang berlaku dalam hidup kau , semuanya perancangan Allah .

Dimana ianya terbaik untuk kau.

Sebagai contoh.

Kau putus tunang. Kau menangis. Kecewa . Putus asa . Cuba kau fikir positif , mungkin saja dia bukan jodoh kau . Mungkin saja dia bukan lelaki yang baik hakikatnya. Atau mungkin saja Allah nak menggantikan yang lebih baik. Boleh juga berlaku, perkara buruk akan berlaku selepas kawen. So, ada lah sebabnya mengapa kau putus tunang dengan dia. Jadi, bersangka baik dengan Tuhanmu,Allah swt.
DIA lebih tahu dari kau . Jangan berhenti berdoa. 
Aku juga menasihati pada diri aku sendiri.

Aku juga terkadang begini.

Kalian tegur lah aku andai aku mulai lalai.

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers